12. dan - Gospodarstvo Portugalske

Portugalsko gospodarstvo se v zadnjih letih vse bolj razvija. Do nedavnega je bila država znana predvsem po izvozu rib, vina in plute, danes pa večino vrednosti izvoza predstavljajo industrijski izdelki. Ribolov je razvit vzdolž celotne obale.

V državi je več vinogradniških območij, med katerimi slovijo vinogradi ob reki Douro, kjer pridelujejo sloviti portovec. Po izvozu plute in izdelkov iz plute je Portugalska prva na svetu.
Na severu države pridelujejo žito, krompir, oljke, vinsko trto in agrume, na jugu pa glavni pridelek predstavljajo predvsem žitarice. Zaradi velikega števila oljk je Portugalska znana tudi po proizvodnji oljčnega olja. Kmetijsko najbolj razvita pokrajina  leži med rekama Douro in Tejo.

Naglo se razvija tudi turizem. Ogromno število turistov, ki obiščejo različne kraje, letno prispeva pomemben delež portugalskih dohodkov. Turistično najbolj znana je obala Algarve na jugu države, ki s svojimi čudovitimi plažami, slikovito obalo in strmimi ter visokimi pečinami privlači veliko število turistov.

Dan se je začel običajno. Po zajtrku smo se z dvema dijakoma iz Romunije, ki obiskujeta živilsko šolo, odpravili v laboratorij. Danes smo nadaljevali z včerajšnjim samostojnim projektom. Vzorcem, ki so počivali en dan, smo dodali 0,5 mL strupene in rakotvorne raztopine manganovih ionov  in 5 mL amonijevega tartrata. Dodani snovi sta delovali kot indikatorja, saj so se vzorci obarvali glede na vsebnost amonijevih ionov oranžno - rumeno.
Vzorce smo nato prelili v manjše epruvete pravokotne oblike in nato vsakega posebej postavili v spektrometer. S prej pripravljenimi standardnimi raztopinami smo napravo kalibrirali in tako dobili začetno vrednost merjenja. Rezultati so nam pokazali, koliko svetlobe lahko posamezen vzorec prepusti ter s tem ugotovili koncentracijo amonijevih ionov.
Med kosilom smo malo bolje spoznali dijakinjo iz Romunije, ki nam je predstavila nekaj dejstev, ki so nas zelo presenetila. Eno izmed zanimivejših je bilo, da pri laboratorijskih vajah še vedno pipetirajo z usti.

Popoldne smo se odpravili na ogled mestnih znamenitosti. Večer pa smo preživeli ob glasbi in načrtovanju jutrišnjega dne.

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika